Перший випуск шкільних омбудсменів

5Освітня платформа «Шкільний омбудсмен» за рік свого існування не тільки стала у пригоді юним омбудсменам у їхній роботі в школах міста, але й перетворилася на майданчик для консолідації споріднених правозахисних організацій – спільнот дітей і дорослих, небайдужих до гострих соціальних питань.

Ідея створити освітню платформу для шкільних омбудсменів прийшла до співробітників кафедри правового забезпечення господарської діяльності, представників Департаменту освіти Харківської міської ради і Національної поліції майже одночасно. І це не дивно: адже впровадити інститут омбудсмена в школі – справа добра і своєчасна, зважаючи, з одного боку, на реформування шкільної освіти, а з іншого – на випадки булінгу і конфліктів між учнями. Але хто ж навчатиме школярів усіх премудрощів, які їм знадобляться у професійній діяльності?

1

2

 

Так і з’явилася в ХНУМГ освітня платформа за трьома головними напрямками: юридична грамотність, психологія та критичне мислення, адже діяльність омбудсмена має багато складових і потребує всебічної обізнаності. Провідна роль у вихованні юних правозахисників у нашому університеті протягом цього року належала, звісно, кафедрі правового забезпечення господарської діяльності.3

 

 

 

 

Завідувачка кафедри правового забезпечення господарської діяльності І. І. Килимник і доценти тієї ж кафедри А. М. Бровдій і А. В. Домбровська розробили для шкіл нормативну базу – Положення про обрання шкільного омбудсмена і Положення про порядок діяльності шкільного омбудсмена, а також надали учням практичних знань і навичок на лекціях і майстер-класах з вирішення конфліктних ситуацій.

6

Завідувачка кафедри мовної підготовки, педагогіки та психології, проф., д-р пед. наук О. О. Резван навчала школярів професійному поводженню з жертвами та агресорами в ситуаціях булінгу.

К. е. н., доцент кафедри управління проектами в міському господарстві і будівництві І. М. Кадикова поділилась зі шкільними омбудсменами секретами написання конкурентоспроможних проектів.

78

Центр доуніверситетської освіти і кар’єри відповідав за організацію і проведення занять. 10А фахівець ЦДОіК І. О. Герасименко провела для школярів серію тренінгів з критичного мислення, познайомивши омбудсменів із різновидами когнітивних спотворень і методами протидії маніпуляціям.

 

 

Але не тільки бекетівці докладали зусиль, виховуючи шкільних омбудсменів: представники Департаменту освіти і Батьківської міської ради, співробітники патрульної поліції, дитячі правові форум-театри… Гостей до нашого університету завітало дуже і дуже багато.

І ось, нарешті, – фінішна пряма. Для співробітників і друзів нашого університету вже давно не є таємницею, що школярі тут – часті гості. Взагалі ХНУМГ ім. О. М. Бекетова – мабуть, найбагатший на події університет у нашому місті. Що ні день – в нас відбувається якийсь захід, а то й не один. Усі вони навіть не вміщаються у календар івентів. Але серед чисельних бекетівських шкіл розвитку саме школа юних омбудсменів посіла цього року особливе місце – адже це був їхній дебют.

13Завданням школярів було не тільки розпочати правозахисну діяльність у своїх школах, але й написати про це – створити проекти і представити їх на конкурс «Я – омбудсмен». 47 проектів, 59 авторів – нелегко було обрати кращих членам конкурсної комісії у складі представників кафедри правового забезпечення господарської діяльності ХНУМГ ім. О. М. Бекетова (к. ю. н., доц. І. І. Килимник, к. ю. н, доц. А. В. Домбровська, к. ю. н, доц. А. М. Бровдій) та Центру доуніверситетської освіти і кар’єри (Т. В. Малиніна, І. О. Герасименко).

12Але все ж таки до фіналу було відібрано 10 кращих робіт. Фінальний захист вирішили провести у новий, незвичний спосіб – у форматі дебатів: нова школа розвитку потребує новаторського підходу до всіх аспектів.

На першому етапі 10 учасників шляхом жеребкування розбилися на пари. Кожен учасник пари знайомив присутніх зі своїм проектом у форматі 2-хвилинної презентації. А ось далі починалося найцікавіше – питання, питання, питання. 15Спочатку – один до одного, своєрідна «дуель», потім – від членів поважного журі, куди входили: Сергій Георгійович Красноперов, представник уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у Східних областях, Інна Валентинівна Полякова, методист науково-педагогічного центру Департаменту освіти Харківської міської ради, Наталя Володимирівна Фірсова, заступник голови Батьківської міської ради, Інна Ігорівна Килимник, завідувач кафедри правового забезпечення господарської діяльності ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, кандидат юридичних наук, доцент, Алла Михайлівна Бровдій, кандидат юридичних наук, доцент кафедри правового забезпечення господарської діяльності ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, а також куратор іншої школи розвитку – «Мер міста»Тетяна Валентинівна Бєльська, доцент кафедри менеджменту і публічного адміністрування, доктор наук з державного управління, і Тетяна Василівна Малиніна, директор центру доуніверситетської освіти і кар’єри ХНУМГ ім. О. М. Бекетова.

12До другого туру вийшов тільки один учасник з кожної пари. П’ятеро фіналістів продовжили боротьбу: питань цього разу було ще більше. А долю переможців на цьому етапі вже вирішували виключно діти – по-дорослому, шляхом справжнього таємного голосування: учасники конкурсу «Я – омбудсмен» та спеціальне учнівське журі, що складалося з лідерів учнівського самоврядування. Абсолютним переможцем дебатів став Владислав Маланчук – омбудсмен ХЗОШ №22, а ось друге і третє місця посіли відразу по два учасники.

Церемонія нагородження – найприємніший момент будь-яких змагань. Але цього разу вона була вдвічі приємнішою, адже нагороди чекали не тільки на переможців: кожен учасник конкурсу отримав іменний сертифікат, а фіналісти – дипломи від ХНУМГ ім. О. М. Бекетова і Департаменту освіти Харківської міської ради та чудові подарунки від спонсорів. Видавництво «Ранок», яке вже вдруге підтримує освітні ініціативи ХНУМГ, подарувало всім фіналістам цікаві і корисні книжки із саморозвитку, а «Освітній простір «Гравітація» – заклад, без якого цього року в нашому виші не відбулося жодного масштабного заходу для школярів, – сертифікати на безкоштовне навчання.

11 

 

 

 

 

 

19

Отже, фінальні дебати завершилися у святковому настрої для всіх. Хоча… Можна сказати, що і проводився цей захід у святковому настрої: кожного учасника змагань супроводжувала група підтримки – учні його школи. І поки фіналісти змагалися між собою на сцені, їх команди наввипередки створювали святкову атмосферу в залі.

1617

 

 

 

Фінал відбувся. Але чи можна вважати його власне фіналом? Звичайно, ні. Адже все тільки починається. Юні омбудсмени продовжуватимуть працювати, університет продовжуватиме вдосконалювати їх професійну майстерність і розпочне навчання «нового покоління» – тих, кого школярі оберуть омбудсменами наступного року. І, звичайно, продовжуватиметься співпраця ХНУМГ ім. О. М. Бекетова з найрізноманітнішими фахівцями. Ми завжди чекаємо на гостей – лекторів, експертів, менторів, працівників правозахисних організацій… Чекаємо на всіх, хто, як і ми, бажає виховувати нове покоління, з новою свідомістю, з новими цінностями. Покоління, для якого слова «права людини» вже будуть не просто словами, а первісною потребою для життя і розвитку сучасного громадянського демократичного суспільства.

Тренінг в рамках Платформи «Шкільний омбудсмен»

1113 лютого 2019 року відбувся черговий тренінг в рамках Платформи «Шкільний омбудсмен», на якому були присутні більше ста учнів із закладів середньої освіти міста Харкова.

Тренінг проводився викладачами кафедри правового забезпечення господарської діяльності Харківського національного університету міського господарства імені О. М. Бекетова спільно з відділом доуніверситетської підготовки та підвищення кваліфікації та кафедрою управління проектами Університету.

Детальніше...

Робоча нарада координаторів платформи «Шкільний омбудсмен»

2

  21 грудня 2018 року відбулась робоча нарада координаторів платформи «Шкільний омбудсмен».

Детальніше...

23 січня 2019 року відбулась чергова зустріч в межах платформи «Шкільний омбудсмен».

17
23 січня 2019 року відбулась чергова зустріч за планом проведення заходів в межах платформи «Шкільний омбудсмен».

Спочатку юні правозахисники прослухали загальну лекцію щодо проблеми булінгу, яку підготувала для них зав. кафедри мовної підготовки, педагогіки та психології, проф., д-р пед. наук О. О. Резван, та закріпили отримані знання на практичному занятті «Stop bullying».16

Співробітники кафедри правового забезпечення господарської діяльності (зав. каф., канд. юрид. наук, доц. І. І. Килимник, канд. юрид. наук, доц. А. В. Домбровська та канд. юрид. наук, доц. А. М. Бровдій) провели ділову гру «Вирішення проблемних питань», в рамках якої юні омбудсмени повинні були розв’язувати конфліктні ситуації на практиці.

Детальніше...

Зустріч зі шкільною спільнотою в рамках роботи платформи "Шкільний омбудсмен"

 

DSC 205610 грудня розпочався Всеукраїнський тиждень права, присвячений 70-тій річниці Загальної декларації прав людини.

Харківський національний університет імені О.М. Бекетова також долучився до такої значної події.

У стінах Університету відбулась лекція-презентація на тему «Права дитини. Історія і сучасність».


DSC 2058
Запрошеними на лекцію були юні омбудсмени, представники понад 100 освітніх закладів міста Харків, які навчаються та отримують досвід із захисту прав дітей в рамках Платформи «Шкільний омбудсмен».

 

 

Лектори – доценти кафедри правового забезпечення господарської діяльності Коляда Т.А. і Домбровська А.В.DSC 2093


На сайті 20 гостей та користувачі відсутні