07.11.2018 відбулась перша лекція в рамках функціонування Платформи «Шкільний омбудсмен». Презентація присвячена питанням, які розглядались на цьому занятті, а саме:
- порядку призначення, функцій і компетенцій Уповноваженого з прав людини та дитини в Україні;
- порівняльній характеристиці Уповноваженого з правовим статусом шкільного омбудсмена;
- основним функціональним обов’язкам шкільного омбудсмена;
- алгоритму діяльності шкільного омбудсмена.
Інститут омбудсмана в Україні. Правовий статус шкільного омбудсмана.
Анкета для визначення рівня правових знань
______________________________________________________________
23.01.2019 відбулась лекція в рамках функціонування Платформи «Шкільний омбудсмен» на тему булінгу. Презентація присвячена питанням, які розглядались на цьому занятті, а саме:
- ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу;
- виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства;
- розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації;
- формувати навики відповідальної та безпечної поведінки.
______________________________________________________________________
Сьогодні дуже важливо знати та вміти користуватися знаннями щодо своїх прав, адже вони сприятимуть прийняттю відповідальних рішень, вчитимуть протидіяти порушенням твоїх прав, допомагатимуть відстоювати власну точку зору, підтримати близьких людей. Саме на досягнення цієї мети спрямована презентація "Права дитини (сучасний стан)", в якій розкриваються поняття людини і права, просліджується історичний аспект систематизації прав людини через теорію трьох поколінь прав людини, зазначаються основні законодавчо закріплені обмеження здійснення прав людиною відповідно до понять:
- цивільна правоздатність;
- часткова цивільна дієздатність;
- неповна цивільна дієздатність;
- повна цивільна дієздатність.
___________________________________________________________________________
28.02.2020 юні омбудсмени знов збиралися в стінах Харківського національного університету міського господарства імені О.М. Бекетова для обговорення важливих питань щодо попередження порушень соціальних і правових норм у школах та підтримання доброзичливої та безпечної атмосфери під час шкільного повсякдення. Увазі школярів була запропонована презентація на тему "Теорія розбитих вікон як теорія про те, що безлад поширюється, як епідемія". Слухачі дізналися про сутність цієї теорії, розглянули результати експериментальних досліджень, проведених світовими вченими, та отримали практичні рекомендації щодо можливостей використання нової інформації у своїй діяльності.
_________________________________________________________________________
Обізнаність шкільної молоді про авторські права є надзвичайно важливою в умовах сучасного цифрового світу. Створюючи та поширюючи контент у соціальних мережах, підлітки повинні розуміти, що використання запозичених матеріалів без дозволу може порушувати права їхніх авторів. Особливо це стосується зображень, музики, текстів і відео, знайдених в інтернеті. Також варто враховувати юридичні та етичні аспекти використання контенту, створеного за допомогою штучного інтелекту, адже не завжди очевидно, кому належать права на такі матеріали. Дотримання авторських прав сприяє формуванню відповідального ставлення до творчості та поваги до праці інших. Саме ці аспекти були висвітлені на зустрічі, що відбулась 25.02.2025 на тему " Захист авторських прав у світі соціальних мереж: від чату GPT до творчих інструментів!"
_____________________________________________________________________________
Платформа "Шкільний Омбудсмен" продовжує свою діяльність. На відкритті четвертого року нашої платформи куратор - завідуюча кафедри правового забезпечення господарської діяльності, к.ю.н. Килимник Інна Ігорівна представила план роботи школи розвитку на 2021-2022 навчальний рік.
Підбиваючи підсумки 2021-2022 навчального року...
Ось і закінчився четвертий рік роботи платформи Шкільний Омбудсман. Закінчився так непередбачувано та передвчасно…. Проте, не зважаючи ні на що, нам є що підсумувати!
Перша зустріч в межах платформи «Шкільний Омбудсмен» восени 2021 року була вступною і урочистою, сповненою ентузіазмувиконати усі поставлені цілі. Куратор школи, к.ю.н. доцент Килимник Інна Ігорівна представила тему роботи четвертого року платформи, презентувала план активностей учасників у поточному році, запросила школярів до участі в конкурсі проектів.
На другій зустрічі вже традиційно висвітлювалися питання прав людини. К.ю.н. доцент Бровдій Алла Михайлівна провела лекцію, присвячену правам людини та особливостям їх реалізації учасниками освітнього процесу. В цьому році в рамках зустрічі піднімалися також питання гендерної нерівності, неприпустимості гендерної дискримінації під час реалізації прав людини в усіх сферах соціального буття.
Третя зустріч мала специфічну спрямованість – розкривала тему медіації у навчальному процесі, тему, якій присвячено роботу платформи в цьому році. К.ю.н. старший викладач Врублевська-Місюна Катерина Миколаївна дуже доступно, просто, але всеохопливо і цікаво розкрила сутність медіації, розтлумачила принципи діяльності та мету медіаторів, навела приклади конфліктних ситуацій, в яких медіація може бути доречною та ефективною.
Спробувати себе в ролі медіаторів та набути необхідних навичок школярі змогли на наступній зустрічі, що відбулась у форматі ділової гри. Учасники були поділені на три команди, кожна з яких мала виконати функції своєї ролі – медіаторів або учасників конфліктної ситуації. Ті ж школярі, які були присутні на зустрічі онлайн, оцінювали гру учасників відповідно до їх ролей, заповнюючи онлайн-форми, що дозволило їм також активно приймати участь в інтерактиві. Школярі з задоволенням вживалися в запропоновані ролі, були дуже активними, красномовними та переконливими, що свідчило про досягнення мети зустрічі.
На жаль, наступне засідання платформи, що планувалось у березні 2022 року, не відбулось, проте ми з надією і вірою у перемогу сподіваємось на продовження роботи нашої школи розвитку, на зустріч з нашими друзями у наступному році.
Дуже дякуємо всім учасникам за завзяття, ентузіазм, щиру зацікавленість та старанність, що ви виявляєте під час роботи платформи «Шкільний Омбудсман». Дякуємо та до зустрічі!